söndag 17 juli 2011

Loppis - Höganäs och Rörstrand

Numera försöker jag bemästra min köplust mig när jag besöker en loppis men samtidigt är det ju ett misslyckat besök om man inte har något med sig hem.

Gårdagens loppis utmynnade i detta, om det är fynd eller ej får vara osagt.

En uggla från Höganäs. Jag kände faktiskt inte till att det anrika företaget haft djurproduktion.


Ett uppläggningfat från Rörstrand.



Boken Skolplanschernas Sverige av Jens Wahlstedt. En trevlig bok att blädda i och känna igen gamla planscher. Författaren har utkommit med ytterligare en bok om skolplanscher.

Ha en fortsatt fin kväll,
Kristina

1 kommentar:

  1. Hej! Tack för besöket hos mig! Jättemysiga och fina loppisfynd du hade med dig hem! Visst är det kul när man hittar sånt man gillar:)
    Ha en fin dag!
    Margot

    SvaraRadera