söndag 24 juli 2011

Åter till arbetet!

Så var semesterledigheten över för denna gång och det är till att ställa väckarklockan på 05.30 i morgon. Givetvis hade det varit skönt att ha en semestervecka till men i ärlighetens namn ska nog vi som har ett arbete att gå till glädjas över det. Tyvärr är det idag alltför många som av olika anledningar inte har ett jobb att gå till.

Om jag ska summera årets sommarsemester så kan jag konstatera att vi har haft toppenväder, och vädret betyder faktiskt en hel del. Vår vecka på Gotland var underbar och i övrigt har jag satsat på trädgårdsarbete. Vi har varit i stugan och jag har avverkat ett okänt antal loppisar. Vi har umgått med goda vänner och ätit god mat... och sommaren tar ju inte slut för att jag återgår till jobbet.


Dessvärre kommer emellertid denna fina sommar också att förknippas med tragedin i Norge.

Hälsningar,
Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar