tisdag 28 juni 2011

Tredje semesterdagen!

Solen skiner och fåglarna kvittrar, kan det bli bättre? Idag ska jag ägna mig åt lite trädgårdsarbete. I fjol sommras använde sig allas vår Ernst av skifferkross vid en av sina installationer. Det föll mig i smaken och jag ringde upp ett företag här i trakten. Den fanns plommon och grön kross. Jag köpte den gröna (ser ut som man förväntar sig att skiffer ska se ut, dvs. grå) men den plommonfärgade var mycket vacker, tror dock inte att den passar hos oss.

Avslutningsvis ett litet inredningstips från hotellet på Gotland.


Bild från Svenssons i Lammhult

Dessa små fungerar perfekt som nattygsbord, i synnerhet om man har ett begränsat utrymme. De tar nästan ingen plats alls. För den som inte känner till det så heter de fyndigt nog DLM (Don`t Leave Me), synnerligen lätta att bära med sig om man så önskar.

Ha en bra dag,
Kristina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar