onsdag 5 januari 2011

Önskelistan - Länsstolen från Norrgavel

Intresset för att läsa böcker tycks öka och den s.k. läsplattan antas inom överskådlig tid knappast konkurrera ut boken. Det är en underbar känsla att ta fram en bok och slå upp den första sidan och sedan...glömma tid och rum.

Vi har väl alla våra egenheter och en av mina är att jag föredrar böcker med "riktiga" pärmar framför pocketböcker. En pocketbok ger, enligt min mening, inte riktigt samma tyngd och genuina läskänsla. Men många jag känner föredrar emellertid pocketböcker med motiveringen att de är lätta att hålla i under läsningen och även praktiska att ha med i handväskan (om tillfälle ges för en stunds avkoppling).

Jag är glad över att ha väckt läsintresse hos våra barn, framförallt Maja är en riktig bokslukare. Jag känner väl igen hennes känsla när hon beskriver viljan om att snabbt läsa ut en påbörjad bok samtidigt som det finns en önskan om att boken inte får ta slut. Som tur är tar ju inte de läsvärda böckerna slut utan man hittar ständigt nya pärlor. Jag tar gärna emot tips på läsvärda böcker!!!

Jag skulle gärna läsa en bra bok sittande i Norrgavels länsstol, underbar formgivning. En av mina absoluta favoriter. Norrgavel har fått hela sitt möbelsortiment Svanenmärkt.






Pressbilder från http://www.norrgavel.se/

 Lev och må,
Kristina

1 kommentar: