fredag 15 juni 2012

Trädgårdsslit

Mina semesterdagar har jag i huvudsak tillbringat i trädgården. Ett trevligt avbrott var förstås Nils och Majas examen. Jag är ganska nöjd med det jag har åstadkommit vad gäller plantering och sådd, men mycket återstår. Dessutom är jag alldeles ledbruten, det är tungt att gräva upp gammal gräsmatta. Någon tidigare ägare till vårt hus har uppenbarligen ansett att det är väldigt vackert att lägga ut stenar lite här och där. Dessa har jag nu med möda grävt upp.

I vår trädgård blir det mest vitblommande växter med inslag av blått och rosa/cerise.

Jag är inte så förtjust i gula blommor men ingen regel utan undantag, se nedan. Effektfullt, med en enda växtart på stor yta.


Idag slog det mig plötsligt att det skulle passa bra med ett par Grythyttan-stolar på balkongen...
Hälsningar,
Kristina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar