söndag 15 juni 2014

Jordgubbar, äntligen!

Det känns inte som att sommaren har kommit på riktigt och ändå har häggen redan blommat ut och många syrenblommor är på väg att vissa ner.




Skolavslutning har vi haft och nu har Nils och Maja äntligen sommarlov. Ledigt från skolan alltså men i morgon börjar Maja på sitt första sommarjobb. Spännande!


Vi har redan ätit ganska mycket jordgubbar, och mer kommer det att bli..snart är det ju midsommar! Godaste sommartårtan, typ Budapestbakelse men med jordgubbar istället för mandariner. Ja, det är nog sommar i alla fall!

Nu borde jag gå ut och försöka rengöra grillgallret. Ett återkommande arbete hos oss. Måste försöka få in rutinen att fixa det direkt efter grillningen. Kan man köpa ett nytt? Jag tror att jag googlar på det sistnämnda och stannar inomhus ikväll.

Trevlig kväll,
Kristina







1 kommentar:

  1. Den tårtan tackar man inte nej till! ;)
    Men vad roligt att min blogg gett dig inspiration! Vad glad jag blir!!!
    Kan tänka mig att bernervalpen var bedårande i blå-gult band!
    Hyllorna du undrar över kommer från IKEA, Stenstorp, heter de.
    Ha en fin dag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera