lördag 12 oktober 2013

Bokläsande

Jag har nyss läst en intressant artikel i dagens DN om bokläsande. Frågan gällde om man får ge upp innan en bok är slut om den inte intresserar eller om man ändå bör bita ihop och läsa ut den.

Jag kan nog tillstå att jag nog lutar åt den falang som anser att man bör läsa ut den bok man föresatt sig men jag får då samtidigt medge att "läsningen" ofta börjar gå väldigt snabbt och målet är bara att komma till slutet. Frågan är om det ska benämnas läsning?

Det är nog så att vissa böcker faller en i smaken av olika anledningar. Jag får tillstå att jag inte, som så många andra, tagit till mig Tolkiens Sagan om ringen men en bok som fascinerade mig första gången jag läste den är denna:


Rosens namn
Bild från Ad libris
 
 
Idag har domstolarna i länet Öppen domstol. Ett bra initiativ tycker jag. Det är många som via TV-serier och filmer känner till mer om den amerikanska domstolsprocessen än den svenska. Det utlovas både rättegångsspel och kaffe.
 
Ha en fin dag,
Kristina


 
Blommar fortfarande, den 12 oktober!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar