lördag 28 januari 2012

Jag fick alldeles nyss en fråga från min syster Anna om vilka kända personer jag skulle bjuda på middag om jag fick välja helt fritt. Efter att ha funderat en stund så tror jag att det skulle bli en trevlig middag med följande gäster (utan inbördes ordning):

Rickard Sjöberg, Prins Daniel, Horace Engdahl, Johan Rheborg och Stefan Åsberg.

Rickard Sjöberg behöver nog ingen närmare presentation och detsamma gäller naturligtvis för Prins Daniel. Horace Engdahl, en oerhört intelligent och synnerligen allmänbildad person som jag tror har åsikter om det mesta, juristen Johan Rheborg, som sannolikt inte kommer att tråka ut oss med de senaste avgörandena från Högsta domstolen utan vara både underhållande och underfundig, samt Stefan Åsberg som med samma inlevelse som han brukar i nyhetsreportagen förhoppningsvis kommer att berätta om händelser och företeelser från andra sidan Atlanten.

Hur ser Ditt dreamteam ut?
Kristina


Bild från Royal Design

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilket härligt "dream-team"...oj vilka spännande samtal, den middagen hade jag gärna varit med på.

    I mitt "dream-team" ingår Leif GW Persson...denna mumlande trädgårdstomte som jag finner helt oemotståndlig och som säkert bidrar med intressanta samtalsämnen.

    Dessutom bjuder jag Martin Emtenäs från "Mitt i naturen" sååå trevlig kille som säkert har lite barr i håret och sin gröna skogis-outfit på sig när han intar middagen...och dessutom så tror jag att han hade blivit glad över inbjudan :))

    Loa Falkman är mitt "wild-card"...han verkar vara rolig och spontan och kan säkert bjuda på en area om så behövs.

    Ifall du bjuder prins Daniel så bjuder jag kronprinsessan Victoria, hon kommer säkert att delta i samtalen och lyfta intressanta samtalsämnen...åssa lilla jag :))))...undrar bara vad jag ska bjuda på???

    SvaraRadera
  2. Det kommer garanterat att bli en trevlig tillställning. Jag funderade också vad man skulle bjuda på Sjötunga Walewska eller pannkaka? Det är i alla fall två av mina favoriträtter.
    /Kristina

    SvaraRadera