måndag 30 januari 2012

Gjutjärn

Jag har förstått att gjutjärn är lite "inne" just nu och jag sällar mig till anhängarna. Det är ett speciellt material, rubust och rejält men samtidigt vackert.

    Den här ljusstaken tycker jag är helt underbar. Den sätter jag gärna på önskelistan.


 Ittala

I avvaktan på ett eventuellt inköp och utan jämförelser i övrigt funderar jag på att ta fram mitt loppisfynd som, eftersom att den har plats för fyra ljus, har klassats som en adventsljusstake. Jag vet inte om det skulle fungera men jag ska vid tillfälle prova att sätta t ex gröna ljus i olika nyanser. Flipp eller flopp, vi får se!


Förövrigt måste jag bara tillägga att det i en teflonpanna inte blir lika fina plättar som i en gammal gjutjärnspanna!

Ha en fin kväll,
Kristina

PS. Nu ska jag kolla på Hustoppen. DS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar