måndag 24 oktober 2011

Favoriter i köket!

Det är väl inte för inte som köket brukar benämnas som husets hjärta. Förutom att vi vanligtvis äter och umgås där så är vårt kök placerat så att man måste gå igenom detta för att komma till matrummet och TV-rummet från hallen räknat.

Välkommen till vårt kök!


Nästan alltid minst en och ibland flera orkideér i köksfönstret. Glädjande nog finns de ju numera nästan alltid att tillgå i butikerna.


En kryddhylla från Gefle, som jag är mycket glad för då de inte är så lätta att få tag på.



Favoritmönstret Windows på den ena av de båda grytlapparna från Svenskt Tenn.


Köksmaskinen. Kok- och bakböcker i gammal hylla som kommer från B: s mormor.



Några glimtar från vårt kök, nu ser jag fram emot att se Era köksfavoriter!

Hälsningar,
Kristina

4 kommentarer:

  1. Så kul att kika in i folks kök;) Fina kryddburkar du har. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Sitter här i soffan och gör en runtur bland Fabrikens alla fina kök.
    Mycket fint arvegods du har. Jag har själv några kryddburkar, som de på sista bilden. Me like.
    Ha en riktigt skön helg önskar din Fabrikskollega Lisbeth, med bloggen http://inredningsdesigner.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vilket fint kök du har ... och visst orkideer förgyller tillvaron även i köket :)

    Hälsningar Karin

    SvaraRadera
  4. Tack, jag väl tillstå att burkar av olika slag -kryddburkar, plåtburkar, kakburkar, julburkar osv - är något som tilltalar mig,

    Kristina

    SvaraRadera