söndag 23 oktober 2011

Byxdress

En s.k. byxdress, storlek 145. Jag tvättade den igår och den var i princip torr när jag tog den ur tvättmaskinen. Jag tror att materialet är crimplene (polyester). Jag kan förstår hur praktiskt det måste ha varit när detta material kom som ett alternativ till den mera svårtorkade bomullen för att inte tala om ylletygerna. Torkmöjligheterna var ju inte heller utformade som idag med tumlare och torkskåp.



Självklart med sydda pressveck och inget behov av strykjärnet heller. Det påminner mig förövrigt om jag nu har ca en kubikmeter kläder i strykkorgen efter att ha tvättat hela gårdagen.

Nu kommer snart mormor och morfar på visit, det kommer att bli en fin dag även om det börjar vara lite kallare ute nu.

Ha en fin söndag,
Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar