tisdag 19 februari 2013

Dagens filosofiska fundering

Jag har några projekt som upptar min tankeverksamhet men som jag har svårt att komma igång med. Det är t ex att städa i skrotrummet i källaren, läsa om gamla klassiker och att sätta upp rullgardiner i Nils rum.

Som av en händelse, när jag gjorde ett annat ärende på byggvaruhuset, noterade jag att man sålde postlådor på halva priset. Vår postlåda har varit utsatt för många prövningar de senaste åren men jag har förstås inte kommit mig för att skaffa en ny.

När det blir barmark kommer en skinande ny och blank postlåda att pryda vår infart - ett projekt mindre på min lista! Frågan är varför det är så svårt att komma igång, när man väl har bestämt sig så tar det ofta inte så lång tid att klara av dessa (ofta små) projekt.
 
Bild från Habo
Hälsningar,
Kristina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar