tisdag 1 januari 2013

Nyårsdagen

Nyårsafton firade vi i stugan. Nyårsdukningen gjordes direkt på det gamla köksbordets perstorpsskiva då jag hade glömt finduken hemma, men det gick bra ändå!
 

Idag har vi ätit oxfilé, potatis och egenhändigt ihopkokad béarnaisås. Såsen blev över förväntan men det blir mycket disk som B nu förbarmat sig över medan jag sitter här... Nästa gång jag känner för den rätten besöker jag hellre CG:s i Luleå. En tämligen nyöppnad restaurang som serverar underbart god mat. Deras béarnaisås var om möjligt snäppet godare än min (!) och deras Crème Brûlée med tillbehör - den ultimata efterrätten - ger jag minst 12 poäng av 10 möjliga.

Nu är emellertid helgerna avklarade och vi återgår till basmaten tacos, hamburgare och korv...
 
God fortsättning på det nya året!
Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar