fredag 7 december 2012

Fredagkväll

Nu börjar det vara bråda tider i Söderbodan. Av olika skäl har vi inte riktigt kommit igång med julpysslet, julstöket och julpyntandet. Ikväll tar vi det lugnt men i morgon ska det bli jul även hos oss.

Så gott det nu går, jag är faktiskt lite upprörd över alla nymodigheter. Jag har tidigare berättat att amaryllis är en av mina favoritblommor och given till jul. Långa och ståtliga, den giva "gå-bort-blomman" så här dags på året. Döm om min förvåning när jag inhandlat en stor lök som jag gav bort och sedan fick se att den blommade på stänglar som bara var ett par decimeter höga. Såg inte klokt ut, den ska vara lång och ståtlig och man ska få trixa med stöd på olika sätt, så det så! Nu undrar jag om detta var en "olyckshändelse" eller har den behandlats med "förkortningsmedel"?


Däremot har jag ingenting emot att man redan nu kan köpa tulpaner..., det är en helt annan sak!
 
Hälsningar,
Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar