lördag 10 november 2012

Vitt och svart

Att det varit stiltje på bloggen betyder inte att det varit stiltje i Söderbodan, kanske är det till och med tvärtom...

Nu har vi i alla fall ett vitt lager på marken och vid kvällspromenaden kan man se att det börjar smyga fram en och annan ljusslinga. Vackert, tycker jag men konservativ som jag är så avvaktar jag med juldekorationerna till fredag före första advent. Det hindrar dock inte eventuella inköp, det är väl till och med så att hittar man något så är det bäst att slå till innan det tar slut.


Glögg har också införskaffats. Ica har god alkoholfri glögg till barnen och till bilburna gäster. Vi är inga stora glöggkonsumenter men det hör till och ger julstämning i adventstider. På julafton dricker vi vanligtvis glögg för sista gången vilket innebär att det snarare är regel än undantag att hitta en flaska eller två i matkällaren till midsommar...
Bild från Blossa
På dagens agena står nya vinterskor till barnen, även om det numera är "inne" att gå i typ "gympaskor" hela vintern. Vi har alltid någon riktigt kall period under vintern och då är dessa är enligt mitt tycke bäst, lätta och varma:

Vintersko från finska Kuoma

Igår läste jag Keplers sista bok, Sandmannen. När jag lade ihop boken konstaterade jag att de tidigare böckerna var bättre. Det finns vissa händelser som känns inkonsekventa i sammanhanget, vilket stör mig en smula.

kväll ska Nils på födelsedagskalas och jag kommer att bänka mig framför TV:n och hoppas att allt går utan missöden i kvällens avsnitt av Downton Abbey.


Ha en fin lördag,
Kristina

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att de lyckas gifts sig utan missöden i Dowtown Abbey också:)

    SvaraRadera