lördag 13 oktober 2012

Lördagsfunderingar

Äntligen helg, det har verkligen varit mycket att "stå i" de senaste veckorna. Från uppstart av nya projekt på jobbet med tjänsteresor som följd till olika skolaktiviteter. Till detta kommer nu informationsmöten och annat beträffande barnens konfirmationsundervisning.

Ett annat stort projekt, åtminstone för mig, som jag arbetat med under en längre tid, är att skaffa nya glasögon. B, som också behövde nya glasögon för en tid sedan, provade tre (3) par och så var det klart. Varför är det inte så för mig? Efter moget övervägande tror jag att det kanske (om jag inte ändrar mig) blir dessa av Efva Attling men i svart:

Synsam
Det skulle också vara trevligt med lite förnyelse av gardiner och sådant. I matrummet är det många fönster och för att få lite variation har jag tänkt mig gardinlängder i två olika färger men det har visat sig svårt att hitta två färger samma tyg som tilltalar mig. Nu har jag lånat hem tygprover för att testa i dagsljus. Några nya kuddar, vackra ljus och lite annat brukar jag hitta här.



Nu ska jag strax göra denna enkla, goda och snabba kaka. Passar utmärkt till en kopp nybryggt kaffe:

Koka ihop 200 gr margarin, 2 dl strösocker, 3 msk vispgrädde och 200 gr hackad mandel. Låt koka ca 3 minuter och häll sedan smeten i en långpanna på bakplåtspapper, 200 grader. Låt kallna något och smält sedan 200 g ljus blockchoklad och bred över.

Ha en fin lördag,
Kristina


1 kommentar:

  1. Hej!

    Snygga glasögon...KÖP!!! Jag har just valt bågar och det blev Odd Molly, lite rundare i formen, gillar dom jättemycket.

    "Rosor äro alltid rosor även i ett sprucket krus"...och jag har faktiskt en liknande bukett som pryder sin plats på köksbordet eftersom grannen kom in i veckan med en bukett, som tack för hjälpen för att vi förra helgen hjälpte dem att stycka och packetera älgkött. :))

    Ha det bäst...vem vet vi kanske syns i den kungliga huvudstaden nästa vecka.
    Klem Karin

    SvaraRadera