tisdag 19 april 2011

Tisdagstema 16 - Tidstypiska detaljer

Tidstypiska detaljer, det var inte något enkelt tema. Vårt hus är från 1936 och med all säkerhet ombyggt en massa gånger. Min uppfattning är att i någon mån bör husets stil präga både inredning och trädgård. Det kan vara alltifrån fönster och dörrhandtag till val av träd och växter i trädgården.

Inredningsmässigt finns det väl också en del att tänka på. Det är en helst annan sak att jag inte alls lyckas med detta utan köper på mig saker av alla de slag som jag tycker om, både nytt och gammalt (oavsett om det passar eller inte).

Detta senaste loppisfynd tycker jag emellertid passar ganska bra i ett gammalt hus.


Nu ska jag med spänning tittta på hur andra i Fabriken har tolkat detta tema.

Ha en bra dag,
Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar