söndag 9 december 2012

Andra advent

Idag tänder vi andra ljuset i den tunga gjutjärnsljusstaken som jag fyndade för 15 kr förra året och som jag är otroligt nöjd med. Den står stadigt och brandfaran bedömer jag som obefintlig.


Först igår fick vi upp ljusslingorna på balkongen och lite andra dekorationer på gården. Idag är allt täckt med ett lager av vacker nysnö, perfekt! Dessvärre snöar det även på vägen upp till huset och på andra ställen som måste röjas, så jag vill påstå att jag redan utfört dagens fyspass. Så nu sitter jag här och njuter av en kopp kaffe tillsammans med världens enklaste chokladbollar med kokos.


Rör ihop 5 dl florsocker, ett paket kokos, 4 msk grädde och 4 msk smält smör. Forma till kulor och placera dem i kylskåpet en stund. Doppa i smält blockchoklad. Klart!

Vackraste jularrangemanget av ljus och kottar har min syster Anna gjort. Plockat kottar i höstas och virat ihop dessa till en lång kedja. Fäst kedjan tillsammans med en ljusslinga på trappräcket.


 
Ha en fin andra advent och ta del av fler inspirerande bilder på Fabriken,
Kristina
 
PS. Jag har också plockat kottar men ....DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar